Fiqsy nomas auto un 5. elements

Šodien mums sanāca vairākas reizes braukt ar “elektrozoju”. Ievērojām līdz šim nebijušus jaunumus: sākusies braukšanas virs atļautajiem 50/70 km/h un ašāku pagriezienu reģistrācija kopā ar brīdinājumu Fiqsy aplikācijā un SMS… un +30…50% piemaksu pie brauciena cenas šajā gadījumā. Reģistrācijas ātruma limits šķiet ir +15 km/h. Nevēlamo pagrieziena leņķi un paātrinājumu, kā arī precīzu “bonusa” koeficientu mums noskaidrot vēl neizdevās. Taču interesē, kas tieši tiek uzskatīts par pārkāpumu. Jau noskaidrotie manevri ir paātrināšanās ar pārkārtošanos blakus joslā un un bremzēšana no 50…60 km/h tieši pie krustojuma, lai nogrieztos pa labi. Taču izskatās, ka ir vēl citi parametri… to noskaidrot vēl neizdevās. Lai nu kā, 5. elementā attēlotā Brūsa Vilisa vadītā takša AI ir uzradies dzīvē. Braucot ar Fiqsy nomas auto, esiet uzmanīgi un neiekrītiet.

Jā, es arī esmu redzējis ekrānšāviņus paziņojumiem, ka cilvēkiem ir apturēta piekļuve šim servisam. Bet tas mani pārāk neizbrīna zinot, ka pirmajās Fiqsy elektroauto darbības nedēļās tika nošķilti vairāki šādi auto. Cilvēki nejēdz izmantot svešu manu.

Interesanti, kā uz ceļa jāizpildās, ja viņiem liedz izmantot nomas auto. Protams, atskaitot avāriju, kurā klients pats ir vainīgs. Nebrīnos, ka auto iznomātājs vēlas saglabāt savu īpašumu veselu un nevēlas tikt iesaistīts nevajadzīgos tiesas procesos. Manis augstāk minētais ir viens no variantiem. Taču tādā gadījumā man kā klientam ir tiesības zināt, kādi ir mani pārkāpumi. Ar precīzām vietām kartē un neatļauto manevru aprakstiem. Fiqsy bāzē tas viss noteikti ir.

Mani vairāk pārsteidz, ka tikai tagad tas dzīvē ieviests, jo reāli no auto un assetu gps iekārtām jau sen var iegūt informāciju par paātrinājumu/triecienu (gyro), straujiem manevriem (xyz), tāpat arī odometra/tahometra datus - principā jebkuru informāciju ko var nolasīt/aprēķināt no kustības un saņemt no elektronikas. Runājot par joslām/kiegeļiem / braukšanas ātrumu pārbaudi - šo gan samērā vienkārši apstrādāt,īpaši,ja jāpiesien. piem. viena pilsēta- mēnesi ļauj sakrāties datiem, tad tos sakārto/analizē un turpmāk salīdzina ar jaunajiem datiem + neviens jau neliedz piezīsties, piem. wazes api vai kāda cita, kur saņem info no ceļa stāvokļa

Nav tik vienkārši. Braucēju telemetrijas ievākšanai no privātajiem servisiem ir jābūt noteiktai likumdošanā. Un jābūt noteiktai kārtībai, kurš dienests kad, ko un kādos apstākļos drīkst pieprasīt. Citādi būs bardaks, kurā oficiāli nevarēs neko. Un tai pašā laikā manīgi vīriņi un sieviņas šiverēs ar personu datiem, kā viņiem gribās. Tas viss jau bija 90-jos un 2000-o sākumā. Nav jēgas atkārtot. Otrkārt strīdus situācijās pēc avārijām daudz labāk der visparastākais videoreģistrators. Tos gan ir jāievieš obligātus.

Ar sabiedriskā transporta joslām un ķieģeļiem ir vienkārši. Lai saliek tādas pašas kameras ar numura atpazīšanu kā radaros un reālā laikā skatās. Ja kameras nedarbojas, visiem iesaistītajiem pa mizu. Šodien prasījās pēc kameras pie pagrieziena no bij. Sporta pils stāvvietas uz Barona ielu, kur pareizajā izbrauktuvē korķis un pa pretējo izbrauktuvi zem ķieģeļa vienā mierā vālē BMW, lekši, rangeroveri u.tml. apdalītie (kamēr tur gaidīju, zem ķieģeļa vismaz 8 tādi izbrauca). Ar kameru pietiktu, lai kavētājiem pieskaitītu rēķinu un soda punktus.

Dabūju mazliet vairāk info no Fiqsy par izmaiņām. Viņi sola drīzumā šo normāli komunicēt visiem servisa lietotājiem: “Pārsniedzot ātrumu virs 30km/h brīdinām virs 40km/h atslēdzam. Otrs kritērijs ir agresīvas braukšanas gadījumi stundas laikā, pie noteikta skaita brīdinām un ja braucēja stils turpina pasliktināties, tad atslēdzam. Savukārt, ja brauc labi, tad ir iespēja saņemt 20% atlaidi brauciena maksai minūtēm un stundām.”

Par šo tiešām paldies. Tātad viņi arī sarunājas. Vai vari nodot dažus jautājumus, ko viņuprāt darīt reālās dzīves situācijās dienas vidū intensīvas satiksmes laikā? Minēšu vietas, kur pēdējā laikā braucu pats:

  • Iebraukšana Mūkusalas aplī.
  • Iebraukšana apļos pie Ulbrokas “Depo” un pie Ikea.
  • Izbraukšana no sētas vai mazāk svarīgas ielas 2 virzienu ielā ar intensīvu neregulāru kustību bez satiksmes regulēšanas (tāda atrodas pie manas mājas).

Braucot “godīgi”, šajās vietās 50/50 kādu “paņemsi” sānos vai dibenā. Vai arī gaidīsi brīvu ceļu 2-4 minūtes un savāksi aiz sevis 50 metrus garu korķi. Sanāk ka no vienas puses elektroauto, pateicoties specifiskajam paātrinājumam, ļauj braukt drošāk. Bet no otras puses - nedrīkst braukt drošāk, citādi būs sankcijas. Vai Fiqsy par to ir domājuši?

Tev reģistrēja agresīvu braukšanu dēļ straujas paātrināšanās iebraucot aplī un izbraucot no sētas?

Visticamāk jā. Tāpēc arī gribas zināt “pārkāpumu” vietas un iemeslu, kāpēc šī vieta man skaitās “pārkāpums”. Ceru ka Fiqsy savā aplikācijā to pievienos. Vai vismaz to varēs noskaidrot viņu mājas lapā. Galu galā pat policijā var apstrīdēt braukšanu nepareizā vietā - ar ko Fiqsy ir labāki?

Sveiks! Paldies par jautājuma aktualizēšanu. Kā jau diskusijā ticis minēts, strādājam, lai klientiem sniegtu ērtu un vienkārši lietojamu servisu, reizē ierobežojot riskus, kas saistīti ar nedrošu braukšanu un ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu.

Pirmajā Fiqsy e-auto darbības mēnesī konstatējām dažādus pārkāpumu veidus, tādēļ pieņēmām lēmumu gadījumos, kad pieļaujamais ātrums pārsniegts virs 30km/h - brīdināt klientu, savukārt gadījumos virs 40km/h - atslēgt pakalpojumu konkrētajam lietotājam. Otrs kritērijs ir agresīvas braukšanas gadījumi stundas laikā, kur pie noteikta gadījumu skaita brīdinām, taču, ja braucēja stils nemainās, pakalpojums tiek atslēgs.

Klientiem, kas regulāri un satiksmes noteikumiem atbilstoši brauc ar Fiqsy e-auto (nobrauktais minūšu skaits mēnesī 120min un nav novēroti pārkāpumi), ir iespēja saņemt 20% atlaidi!

Šobrīd komunicējam ar klientiem individuāli, taču jau pavisam drīz sekos arī publiska komunikācija!

2 Likes

5. elementa dublis #2

Nācās brīvdienās atstāt auto servisā. Palika dažas lietas, kur bez braukšanas nekā. Zoja nāks palīgā… aha. Jau esmu mācīts ar $$$ - paātrināties nevar, palēnināties nevar, pagriezties nevar, ātri braukt nevar, neko nevar. Taču jāpacieš, jo uz priekšu jātiek un kovids apkārt. Vienīgā tuvumā ar kājām sasniedzamā zoja trāpījās ar gļukainu bremžu pedāli, kuru jau par trešdaļu nospiežot, deguns ieliekas stūrē. Kā izdevās nesasitoties tikt ārā no ielas malas, kur zoja īstā Parīzes bamperis-bamperis stilā bija ielikta starp busu un XC90, nepateikšu. “Bonusus” par ātru braukšanu negribējās, tāpēc puse no braukšanas laika tika veltīta, skatoties ātruma limitu panelī. Kas ir ar šo auto braukuši, sapratīs. Vai tas uzlaboja satiksmes drošību, šaubos. Otrajā braucienā apnika skatīties un ieliku kruīzā uz 50. Atklājās, ka kruīzu var saslēgt ar ātruma limitu panelī. It kā noderīgi… līdz Melnsila ielas krustojumā zoja pēkšņi bremzē uz 30. Aiz manis braucošie par to bija ļoti “priecīgi”. Atslēdzu kruīzu - līdz mājām nav tālu, gan iztikšu. Trolejbusam Vīlipa ielas pieturā garām nebraucu, jo tad jāmin grīdā. Aiz sevis savācu 8 auto, pāris pīpināja, taču lai… Pie Dzirciema ielas krustojuma, kur atkal skola pretīm botāniskajam dāzam, taču oficiālas 30 limita zīmes nav, zoja brēc, ka jābrauc ar 30. Meh, lai telemetristi iet pupās. Kopā “bonusos” salasīju 2 straujas bremzēšanas, 2 straujas paātrināšanās un 1 ātro pagriezienu. Diez kā citādi lai korķī nogriežas pa kreisi, ja no kreisās puses jau tuvojas braucēju kolonna un aiz manis stāv padsmit auto (krustojums ar garu korķi no Jaunmoku ielas uz Liepājas ielu ap 15:00).

Manuprāt telemetrijas programmētājiem un ceļa zīmju licējiem vispirms būtu jāsakārto sava saimniecība, nevis jāpadara klientus par kretīniem. Par bremzēm piezvanīju Fiqsy suportam. Varbūt “bremzēšanas bonusus” atlaidīs.

Paātrināties gan vajag diezgan spēcīgi lai to reģistrētu kā pārkāpumu (man šķiet, ka nepieciešama izbuksēšana).
Nez vai jāievēro ātrums kas panelī, jo tas tiešām nebūtu droši!
Nobraucot nedaudz vairāk kā 1000 km par paātrinājumu nav aizrādījumu, lai gan apdzenot tika izmantota visa pieejamā jauda lai droši apdzītu.
Tajā laikā vēl nezināju, ka uz to visu tā skatās un ka dabūšu banu. Nekas, ganjau drīz arī citiem būs elektroauto, jo parastajiem jāmaksā 250 EUR mēnesī par stāvvietu (dēļ tā vien ZOE 10 gadu laikā atmaksātos). Screenshot_2020-10-24-20-55-12-394_com.fitsypro.fiqsy|230x500

Nav pat jābuksē. Pietiek iebraucot parastā 2 joslu ielas krustojumā, no 0 iemīt grīdā, lai nepaņemtu sānos no kreisās puses braucošos. Beigu ātrums ap 25…28 kmh. Konkrētā vieta ar garu korķi Lielirbes ielas virzienā piektdien ap 15:00:

https://goo.gl/maps/XuUDR7pHt8YpLmDJ7

Vēl sodu skaitītājam “patīk” ātra pārkārtošanās starp joslām ar vai bez paātrināšanās.

Krotow

Ja vajag, varu klātienē aiziet un nobildēt, bet gan aiz Melnsila ielas (posmā gar Āgenskalna ģimnāziju, ja pareizi atceros nosaukumu), gan pirms Dzirciema ielas un Jūrmalas gatves krustojuma virzienā no centra IR 30 km/h ierobežojošā zīme ar darbības laiku darba dienās no 7 līdz 19.

Sk. gūgles map - https://www.google.com/maps/@56.9490357,24.0546939,3a,75y,10.55h,92.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxQoCg5VhWZBv1EUurtpMRg!2e0!7i13312!8i6656 (no centra puses)
https://www.google.com/maps/@56.9509655,24.0539735,3a,75y,171.12h,93.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL1CYKyroSBHNVwcPkTepwQ!2e0!7i13312!8i6656 (uz centra pusi)

Pie Āgenskalna ģimnāzijas - https://www.google.com/maps/@56.9463008,24.0631288,3a,75y,327.51h,76.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1suE3940BzTJoknueszMoCnw!2e0!7i13312!8i6656 (no centra puses)
https://www.google.com/maps/@56.94704,24.0614786,3a,75y,136.71h,82.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1shoniyhlNyue6OMh1fpYB0w!2e0!7i13312!8i6656 (uz centra pusi)