Kā uzzināt, ja pasūtījums no Ķīnas aizturēts muitā?

Pasūtīju no Ķīnas vienlaicīgi divas paciņas, viena atnāca ļoti ātri (divu nedēļu laikā), bet otra ir ceļā jau mēnesi, kas it kā nebūtu nekas traks (reiz paciņa nāca divus mēnešus un atnāca). Taču pēc izsekošanas koda redzams, ka paciņa jau 12 dienas ir iestrēgusi kādā mistiskā pārsūtīšanas punktā ar neko daudz neizsakošiem statusiem:
EVENT_TRANSIT_ARRIVAL
EVENT_TRANSIT_POST_COLLECTION
EVENT_TRANSIT_DEPARTURE

Es reiz pasūtīju dārgāku paciņu un toreiz viss nostrādāja kā parasti, Latvijas Pasts atsūtīja aicinājumu un tur minēja, ka būs jāmaksā nodoklis, ko turpat pastā arī izdarīju.

Savukārt, tagad lasu, ka nesen process esot mainījies un vairs nevarēs maksāt pastā, bet gan, piemēram, caur EDS (kas arī nebūtu problēma - man ir EDS konts). Taču arī jaunajā kārtībā Latvijas Pasts tik un tā izsūtīs aicinājumu, bet pagaidām tāda nav bijis.

Tagad pamazām sāku apdomāt, kādi vēl varētu būt varianti. Protams, visticamāk, ka paciņa vienkārši guļ kādā noliktavā.

Taču interesanti, kas notiek, piemēram, ja sūtījums tiek aizturēts vai pat iznīcināts muitā, jo viņiem kaut kas nepatīk? Vai es saņemšu kādu ziņojumu par faktu vai arī sūtījums vienkārši pazudīs pa kluso?

Šajā gadījumā sūtījums bija specifiskas Philips austiņas, ko Latvijā vairs nevar dabūt. Tāpēc ir neliels pamats, ka muita varētu to uzskatīt par viltojumu (kaut gan esmu 90% pārliecināts, ka tas ir oriģināls - biju runājis ar audio forumu cilvēkiem, kas ir salīdzinājuši vecās Amazonē pirktās ar Ķīnas, un teica, ka ne ar ko neatšķiras. Tas modelis tomēr nav kaut kāds superhīts, kā visādi Beats utt., tāpēc šaubos, ka viltotājiem būtu vērts uz tādu smērēties.

Otrs - sūtījums tika sūtīts caur Aliexpress Standard Shipping, un no prakses viņi tad parasti sūta caur Omniva, kas tomēr nav Latvijas Pasta lauciņš un var ienākt muitā ne caur Latviju, bet kādā citā valstī (Igaunijā? Somijā?). Kas tad notiks, ja sūtījumu aiztur citas valsts muita?

caur Omniva ienāk tikai paciņas zem 22 eiro vērtībā (vai kuras izskatās tai cenā — cik labi ķīnietis safleitējis CN22 vai muitnieks izlaidis cauri). pārējās agrāk nonāca pastā vai palika muitā.

1 Like

Aliexpress Standart Shipping no Ķīnas var tikt sūtīts no jebkuras (vairāk kā 50 Ķīnas kurjerkompāniju) pasta piegādes firmas. Katrai no tām ir savi piegādes ceļi. Manā pieredzē ir bijuši gadījumi gan ar avio caur Turciju, Kazahstānu, Krieviju utt. Rēķinot, ka piemēram kravas avio pārvadājumi notiek kad savākta pilna krava vai tieši otrādāk, ekspress krava aizņem visu atvēlēto vietu, piegādes laiku gandrīz neiespējams uzminēt.

Par Omniva - parasti caur to nāk preces, kas tiek izsūtītas no Igaunijas AliExpress noliktavas, ja pasūtījums nāk no Ķīnas, tad viennozīmīgi Latvijas pasts vai starptautiskās kurjerfirmas.

Par viltojuma izņemšanu - kā ir tagad, nezinu. Iepriekš paziņai atnāca uzaicinājums ierasties VID muitas pārvaldes reģionālajā nodaļā, kur tika informēts par viltojuma izņemšanu.

1 Like

Gaidi, kamēr aliexpress beidzas piegādes termiņš. Ja līdz tam neatnāk, tad ziņo, ka neesi saņēmis preci un pārdevējs noskaidros, kur palikusi vai, visdrīzāk, atgriezīs naudu.

Aha, par gaidīšanu skaidrs. Vienīgais, ka tagad, sakarā ar Covid, Ali ziņo, ka termiņš ir pagarināts no 60 līdz 90 dienām. Tā ka būs tagad vēl divi mēneši jāgaida, pirms varēs kaut ko risināt ar pārdevēju.

Tagad skatos pilnu trekinga vēsturi - tur pa vidu ir bijis vēl brīnums, ka sūtījums ir aizturēts lidostā ar statusu “HGH - Prohibited-Battery” un it kā ir atgriezts kaut kur atpakaļ. Kas par murgiem, tās nav nekādas bezvadu ausis, nav tajā sūtījumā nekādas baterijas. Var būt, ka tur ir runa par visu lielo maisu vai konteineru kopumā, kur kādā svešā sūtījumā kāds ielika bateriju un tāpēc mana paciņa nelaimīgi tika izmesta no Airlines un arī sāka kustēties pa kādu lēno ceļu.

Jebkurā gadījumā pēc tā atgriešanas koda nākošie kodi neliecina, ka būtu sūtīts pavisam atpakaļ pārdevējam, bet it kā turpina pamazām virzīties uz kaut kurieni, līdz iestrēga uz tām 12 dienām. Nu neko, gaidīšu tālāk, varbūt sanāks kāreiz Ziemassvētku dāvana :grin:

Izskatās, ka viss ir beigsies kaut cik laimīgi, kaut gan ne gluži tā, kā plānots. Ja nu kāds vēl uzraujas uz līdzīgu gadījumu, pastāstīšu pieredzi, jo bija dažas nianses.

Tātad, 20.oktobrī sazinājos ar Latvijas Pastu, bet viņi neko nevarēja līdzēt - sūtījums neesot vēl sasniedzis Latviju.

Pēc tam sazinājos ar pārdevēju, kurš, protams, vispirms man pajautāja, vai esmu sazinājies ar vietējo pastu, un es to tālredzīgi biju izdarījis :) Pārdevējs atsūtīja CAINIAO trekingu (to pašu, ko izmanto Aliexpress) un secināja, ka prece ir ceļā. Taču es parādīju viņam 4px trekingu, kurā bija redzams, ka paciņa kaut kur virzās pa Ķīnu. Kods bija papildināts ar -1 un varbūt tāpēc CAINIAO un Ali to nespēja vairs atsekot, bet track24 spēja.

Pārdevējs apskatīja 4px un teica, ka sūtījums kustas atpakaļ uz Ķīnas noliktavu, un sasniegšot to 2-3 dienu laikā. Pārdevējs ieteica uzreiz atvērt Dispute, lai ātrāk saņemtu naudu.

Es pabrīnījos, ka viņš tik viegli piekrita Dispute, bet ir viena nianse, ko redzēsim vēlāk.

Pēc 2 dienām 4px rādīja, ka sūtījums tiešām ir saņemts Ķīnā un kāds par to ir parakstījies.

Atvēru Dispute ar iemeslu, ka paka tiek sūtīta atpakaļ pārdevējam, pievienoju attēlu no 4px.Un te ir tā nianse, ko minēju - Dispute tika atvērts nevis attiecībā pret pārdevēju, bet gan uzreiz aizgāja uz Ali, tāpēc, ka es biju izvēlējies AliExpress Standard Shipping piegādi!

Teksts no Ali:
“Because your order was sent by AliExpress Shipping, your refund request will be automatically handled by us instead of the seller.”

Bet AliExpress manu dispute uzreiz atzīmēja ar “Purchase Protection is running out, but package is still in transit - Invalid” un atbildē bija teikts, ka lūdzu gaidi 10 dienas. Un tā nu es gaidīju 10 dienas… pēc tam dispute atkal tika papildināts no Ali puses, ka jāgaida vēl 10 dienas. Un tā tas atkārtojās līdz 26.novembrim. Atgādināšu, ka pasūtījuma aizsardzības beigu datums bija 28.novembris (pagarinātais termiņš 90 dienas dēļ Covid).

26.novembrī saņēmu emailu no Ali, ka termiņš ir beidzies (hm, bet taču vēl 2 dienas!) un ka jāapstiprina saņemšana vai jāatver Dispute 15 dienu laikā.

Atvēru savu Dispute - nekas nav mainījies, nav nekāda Accept varianta un piedāvājuma. Nospiedu Edit un papildināju info, ka vēl arvien neesmu saņēmis paku, bet saņēmu Ali emailu. Atbildē Ali nomainīja tekstu, ka jāgaida vēl 8 dienas. Hm, kaut kāds bezjēdzīgs termiņš, ne 15 ne 2. Nu labi.

28.novembrī vēlreiz atnāca Ali emails ar precīzi to pašu tekstu, ka beidzas pasūtījuma aizsardzības termiņš.

Šodien, tātad, ir apritējušas 8 dienas kopš 26.novembra. Dispute statuss it kā nav mainījies un nekāda papildus piedāvājuma no Ali nav (kad nostrādāja 10 dienu automāts, tad vienmēr parādījās papildus bloks) … bet atvēru Judgement details, un tur beidzot raksta:

Since you didn’t receive the package within the purchase protection days and both of you didn’t reach any agreement, we will support you the refund request according to our rule.
Problems with the order Judgement from AE
Purchase Protection is running out, but package is still in transit - Valid
Final resolution: Full refund
Reminder: Normally buyer will receive the refund in 3-20 business days.

Nu ta beidzot. Cerēsim, ka naudiņa atnāks. Nesmuki no Ali puses, ka tik svarīgai statusa izmaiņai nebija nekādu redzamu pazīmju pie Dispute pārskata, un nācās līst dziļāk. Un nesmuki, ka tekstā raksta “Please select if would like to ‘Accept’ the proposal we provided”, bet nekur lapā ne reizi nebija nekādas Accept pogas. Toties Cancel dispute gan ir :D

1 Like

liekas man tūlīt būs līdzīgi… :-/

Vakar nauda ienāca kontā. Laimīgas beigas.

Bet austiņas nācās vēlreiz pirkt citur, šoreiz pirku Eiropā.

Tāda čakarēšanās sanāca, un tā arī nav skaidrs kāpēc tad sūtījums tika atgriezts tirgotājam - vai tiešām kāds kaut kur kļūdas pēc atzīmēja, ka iekšā ir baterija (bet kāpēc tad nepārsūtīja tālāk pa sauszemi?), vai arī kāds cits iemesls.