MacBook Pro retina displeja defekts (balti plankumi)


#1

Sveiki visiem!

Pēc pus gada lietošanas pamanīju, ka uz displeja parādījušies tādi kā balti pleķi/punkti (skatīt bildē). Tie nav izdeguši pikseļi. Redzēt var tikai uz balta fona un tikai skatoties “no lenķa”. Strādājot normālā pozīcijā redzēt pat vispār nevar.

Jautājums:

  1. Kādam ir pieredze ar ko tādu?

  2. Kā uz to reaģē LMT garantijas serviss?

  3. Kāds tam varētu būt cēlonis? Netā skaidrojumi dažādi - ūdens, stipri uzspiests utt., bet zinu noteikti, ka nekas tur uzspiests noteikti nav.

Tā negribas mēnesi garu servisa procesu… un vai kāds māk tādus remontēt…


#2

Šo remontē mainot displeju. Latvijā kaut kā iegājies (gan jau arī citviet), ka pie jebkādiem displeja defektiem ir vainīgs klients un tikai un vienīgi klients.

Tās pašas Galaxy S7+ zaļās strīpas (atlīmējas kaut kas tur ekrānam) Latvijā LMT atteicās labot pa saviem/ražotāja līdzekļiem, lai gan tā bija ļoti izplatīta problēma un citviet pasaulē to laboja ražotāja maciņš.

Šādus pleķus var iegūt vai nu no mitruma (Macbook iekšas ir slikti izolētas, pieņemu ka pat miglā strādājot kādu balli spēlējot tur mitrums tiktu; vai ekrāna tīrīšanas rezultātā) vai uzspiežot ekrānu. Piemēram, ja datoru nēsā somā kopā ar lādētāju vai citiem priekšmetiem.


#3

Paturi nedēļu 10kg rīsu maisā - varbūt slapjums un izžūs.


#4

Manuprāt, prātīgākais ir šādos gadījumos aiznest to datoru uz kādu autorizēto servisu un lai tur īsumā apskaidro kā izskatās tas gļuks un cik maksās remonts. Ja interesē ne-autorizētie servisi, tad varbūt kāds no šajā foruma diskusijā pieminētājiem telefonu remontētājiem labo arī datorus.

Man atmiņā sēž ziņas par to, ka kaut kuriem Makbukiem bija Apple uzsaukts remonts noteikta defekta gadījumā, bet man šķiet, ka tas bija nevis par šādiem pleķiem, bet virspusējā pārklājuma nolobīšanās dēļ.


#5

Kaut kā ātri jaunie makbuki nočābē. Datoram, kas maksā līdzvērtīgi labam lietotam vieglajam auto, varēja taču parūpēties par displeja paneļa hermētiskumu un spraudņu/kontaktu kvalitāti. Vai ļaut pirkt rezerves daļas kaut vai servisiem (lai gan sk. augstāk). Jauno ābolu slimībām skartajiem būtu lietderīgi sākumā pīpēt Luisa Rosmana video sarakstu YouTube un iFixit. Iespējams, ka remontu, par ko ābols prasa 4-zīmju ciparu vai sūta pupās, var veikt pašrocīgi un gandrīz par brīvu (dīvainie skrūvgrieži tomēr kaut ko maksā) +/- pusstundas laikā. Tīzeris šeit - tur ir arī komentārs par mitrumu. Tiem, kam vairāk laika, vakara izklaidei dokumentāls stāsts par iMac Pro atdzīvināšanu. Smiekli un stipri vārdi garantēti. Reliģioziem cilvēkiem neskatīties - kaitēs psihei.


#6

Es saprotu, ka ar savu komentāru centies vilkt uz “Oi, Apple viss ir slikti!” pusi, tomēr, manuprāt, tas nav tik vienkāršs jautājums. Mans novērojums ir tāds, ka visa portatīvo datoru industrija brauc plāno korpusu, vieglā svara un pāris portu auzu virzienā. Arī elektronikas ražošana ir tādi pata kompromisu māksla kā politika un rezultātā cieš izturības un kvalitātes parametri.

Kas attiecas uz Apple vēlmi kontrolēt arī savu ierīču remontus, tad man ir nepopulārs viedoklis, jo, manuprāt, šādai pieejai ir sava vieta. Kurš gan cits var gribēt rūpēties par savu produktu kvalitāti kā tikai to ražotājs. Galu galā, ja šāda Apple pieeja nesimpatizē, pircējs var balsot ar savu maku un izvēlēties kādu citu alternatīvu. Datoru taču pilni veikali.