Ārzemēs - tai skaitā arī Krievijā - daži veikali piedāvā par nelielu papildus samaksu pārbaudīt monitoru uz dažādiem “negarantijas defektiem” pirms nosūtīšanas pircējam.
Kā zināms, daudzi ražotāji neuzskata 1 - 3 “mirušus punktus” par garantijas gadījumu, nemaz nerunājot par fona apgaismojuma noplūdēm (backlight bleeding), kas dažos gadījumos var sasniegt neizturami kaitinošu līmeni. Ir diezgan nepatīkami samaksāt, piemēram, 800 par labu 32" 4K monitoru un pēc tam mocīties ar “loteriju”, atgriežot to atpakaļ uz veikalu un mainot pret citu ar cerību dabūt labāku, pie tam maksājot transporta izdevumus un vēl ieskaidrojot veikalam iemeslu, kāpēc tika atgriezts un ka grib atpakaļ saņemt to pašu modeli, bet citu eksemplāru.
Domāju, ka veikals šādus “klientus ar perfekcionisma sindromu” drīz vien ieliks melnajā sarakstā
Protams, 14 dienu atgriešanas noteikumu ievēro daudzmaz visi veikali, bet nomaiņa pret to pašu modeli šķiet tāds šaubīgs, neatrunāts gadījums, uz ko var paskatīties dažādi, jo veikalam tas ir neizdevīgi - nu būs uz vietas viens dārgs monitors, kura kvalitāte neapmierināja vienu klientu; un kāda ir varbūtība pārdot to kādam citam?
Man 1 - 3 beigti pikseļi uz 4K ekrāna īpaši netraucētu, bet backlight bleed gan kristu uz nerviem, jo monitors man ir gan darba rīks, gan izklaides pasākums. Negribas pirkt papildus OLED TV par 1K, ja par monitoru būs samaksāts gandrīz tikpat daudz.
Tāpēc gribētos, lai monitora fons ir tik tīrs un gluds, cik nu no IPS var reālistiski sagaidīt. Protams, IPS glow neviens vēl nav atcēlis; un īstu per-pixel-FALD diez vai sagaidīsim monitoros, kas maksā mazāk par 30 kiloEiro, bet vismaz bleeding gribētos minimālu, ja tiek maksāta lielāka naudas summa par vidējo.
Kāda ir jūsu pieredze ar monitoru nomaiņu pret to pašu modeli Latvijas veikalos, it īpaši, ja pērk Internetā?