Monitora pārbaude pirms iegādes vai maiņa pret to pašu modeli?

Ārzemēs - tai skaitā arī Krievijā - daži veikali piedāvā par nelielu papildus samaksu pārbaudīt monitoru uz dažādiem “negarantijas defektiem” pirms nosūtīšanas pircējam.

Kā zināms, daudzi ražotāji neuzskata 1 - 3 “mirušus punktus” par garantijas gadījumu, nemaz nerunājot par fona apgaismojuma noplūdēm (backlight bleeding), kas dažos gadījumos var sasniegt neizturami kaitinošu līmeni. Ir diezgan nepatīkami samaksāt, piemēram, 800 par labu 32" 4K monitoru un pēc tam mocīties ar “loteriju”, atgriežot to atpakaļ uz veikalu un mainot pret citu ar cerību dabūt labāku, pie tam maksājot transporta izdevumus un vēl ieskaidrojot veikalam iemeslu, kāpēc tika atgriezts un ka grib atpakaļ saņemt to pašu modeli, bet citu eksemplāru.

Domāju, ka veikals šādus “klientus ar perfekcionisma sindromu” drīz vien ieliks melnajā sarakstā :smiley:

Protams, 14 dienu atgriešanas noteikumu ievēro daudzmaz visi veikali, bet nomaiņa pret to pašu modeli šķiet tāds šaubīgs, neatrunāts gadījums, uz ko var paskatīties dažādi, jo veikalam tas ir neizdevīgi - nu būs uz vietas viens dārgs monitors, kura kvalitāte neapmierināja vienu klientu; un kāda ir varbūtība pārdot to kādam citam?

Man 1 - 3 beigti pikseļi uz 4K ekrāna īpaši netraucētu, bet backlight bleed gan kristu uz nerviem, jo monitors man ir gan darba rīks, gan izklaides pasākums. Negribas pirkt papildus OLED TV par 1K, ja par monitoru būs samaksāts gandrīz tikpat daudz.

Tāpēc gribētos, lai monitora fons ir tik tīrs un gluds, cik nu no IPS var reālistiski sagaidīt. Protams, IPS glow neviens vēl nav atcēlis; un īstu per-pixel-FALD diez vai sagaidīsim monitoros, kas maksā mazāk par 30 kiloEiro, bet vismaz bleeding gribētos minimālu, ja tiek maksāta lielāka naudas summa par vidējo.

Kāda ir jūsu pieredze ar monitoru nomaiņu pret to pašu modeli Latvijas veikalos, it īpaši, ja pērk Internetā?

1 Like

Ņem kaut kādu ASUS ProArt sēriju vai līdzīgas idejas pro ekrānu no Dell vai citiem, tad tur viss būs labi.

Zinu, ka piegādātāji (DPD) nedrīkst ar tevi krāmēties, pakot vaļā, gaidīt, strīdēties par kvalitāti. Viņi atved, noliek, tu paraksties. Tad arī strādā 14 dienu atgriešana. Ja pats ej uz veikalu (RD elektroniku vai ko tādu), tad 14 dienas nestrādā, bet vari mēģināt palūgt izpakot.

Heh, kāreiz ar šo pirms gadiem 7 uzrāvos uz pamatīgiem backlight bleeding brīnumiem, pārbaudīju divus eksemplārus. Vairāki apskati internetā pēc tam arī atzina, ka tas modelis esot viens no briesmīgākajiem šajā ziņā. Tā ka tā pati loterija, kas visur.

Nu bļins 7 gadi… Tobrīd bija iPhone 4S vai 5 labākajā gadījumā. Kopš tā laika daudz ūdens aiztecējis.

Jā, ASUS vienmēr ir bijis nedaudz labāks ar ACER :smiley:

1 Like

Ja paskatās jaunākos komentārus Amazonē un redditā pie Dell un Asus monitoriem, tad šķiet, ka nekas daudz nav aiztecējis :smiley: Backlight bleeding vēl joprojām ir aktuāla kvalitātes kontroles problēma priekš tiem, kas monitoru izmanto arī filmu baudīšanai vai arī pusprofesionālām krāsu vajadzībām (web dizains utml.)

Krāsu dziļums, protams, ir gājis uz priekšu - wide gamut, 10 bit, LUT utml., bet kvalitāte diemžēl drīzāk samazinās, jo ražotāji konkurences cīņā cenšas ietaupīt. Pat Eizo ne CG sērijas monitori var gadīties ar jūtamu backlight bleeding.

2 Likes

Nu fsjo, tad nav variantu. Dead end. Lieto, kas stāv uz galda, citu iespēju acīm redzami nav.

Tik traki arī nav, vienkārši jārēķinās, ka tā ir loterija un var riskēt un mainīt uz citu tā paša modeļa eksemplāru ar cerību, ka nākošais būs labāks. Galvenais, atrast “perfekcionistiem draudzīgāku” veikalu :grin:

Zinu dažus cilvēkus, kas tādā veidā mainījuši pat 7 reizes, līdz atrada savu perfekto monitoru ar minimāliem defektiem. Bet tas bija ne Latvijā un tas bija tuvu pie liela veikala, kur piegāde maksā pāris dolārus…

Man pirms daudziem gadiem starp diviem vienādiem ProArt un vienu Viewsonic iepatikās tieši Viewsonic kāreiz dēļ fona apgaismojuma kvalitātes.

Pie tam Viewsonic arī bija lētāks. Mazliet gan bija žēl atteikties no dažām interesantām ProArt funkcijām, kas varētu noderēt, bet tomēr krāsu vienmērība bija svarīgāka.

mana pieredze ir prozaiska. pirku monitorus, kuru ražotāji garantēja “zero dead pixel”. tas gan negarantēja pret bleeding, bet pirms ko iegādāties tāpat jāpalasa atsauksmes no tehniskiem portāliem. ar LV “interneta veikaliem”, kas tikai piegādā no vietējiem vai poļu/vācu vairumniekiem, lielas pieredzes nav, bet tur visi seko ražotāja definīcijai par tehnisko brāķi. šaubos, vai sagaidīsi kādu pretimnākšanu.

ja gribi būt izvēlīgs, varbūt ir vērts paskatīties uz lietoto monitoru tirgu? tur tu aptausti kaut vai to pašu Eizo un palūdz iesaiņot konkrētu aparātu. tiesa, tad nākas skraidīt un pie mums ir pašvaki ar piedāvājumu (īpaši dārgajā segmentā).

1 Like

RD Elektronikā pirms televizora pārdošanas tas tika izpakots un ieslēgts bez aicināšanas. Viena klātienes veikala priekšrocība. Un cena bija stipri līdzīga online veikalam.

RD cenas pēdējā laikā galīgi nav sliktas dažās pozīcijās. Par 800 eiro monitoriem gan neesmu pētījis.

Heh, notika negaidīts pavērsiens.

Pirms pāris nedēļām biju iemetis vienā ārzemju forumā “žēlabu” par to, cik piņķerīgi ir mūsdienās atrast piemērotu monitoru, ņemot vērā negarantijas defektus un matricu īpatnības un redzes īpatnības (ne visas acis vienādi labi pierod pie konkrētā LCD paneļa īpatnībām). Starp pāris citiem komentētājiem atsaucās viena dāma, teica, ka esot Viewsonic pārstāve un piedāvāja no savas puses kaut ko saregulēt… un man piezvanīja viens no vietējā veikala un teica, ka ar viņiem sazinājās “no augšas” un lūdza palīdzēt, un šie varot būt ļoti pretīmnākoši un saorganizēt ērtu pārbaudi un atgriešanu, ja nu kas.

Tā ka negaidīti labs klientu serviss no Viewsonic puses. Nezinu, kura vēl liela starptautiska kompānija ietu tā smērēties ar kaut kādu tur foruma ņaudētāju no kaut kādas tur Latvijas.

2 Likes